close

up-winehouse_lrg.jpg

  葛萊美歌手艾美懷豪絲 Amy Winehouse被發現暴斃於倫敦公寓的家中,英年早逝,年僅27歲。Amy 曾說:「我從來不做騙人的音樂。」這也是讓我喜歡她的原因之一,她的一舉一動絲毫不造作,她的歌曲中更充滿了對人事物的諷刺及自嘲,「Tears Dry On Their Own」還是我裡面最喜愛的歌曲,她的歌聲中充滿了爆發力及靈魂厚度,如此天才型的歌手,我原本還在期待她的下一張專輯能夠在像《Back To Black》這樣的曠世鉅作大放異彩,但往後可能只能緬懷而已了。沒有想她的人生是如此的諷刺, 換個方式想Jimi Hendrix, Jim Morrison(The Doors), Kurt(Nirvana), Janis Joplin也通通都剛好27歲英年早逝,這也許是最適合他走的方式 ...,而她的歌聲和歌曲會永遠被世人記得。

「MV - Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own」

翻譯|Justin Lee

(若要轉載,請先告知並附上出處來源)

All I can ever be to you,
Is a darkness that we knew,
我能所給予你的其實只剩下沉淪
And this regret I've got accustomed to,
但卻時常抱懷著悔意
Once it was so right,
When we were at our high,
因為我們曾經共度的日子是如此開心
Waiting for you in the hotel at night,
I knew I hadn't met my match,
自從在旅館房間的漫長等待, 我已經領悟了我還沒遇見對的人
But every moment we could snatch,
I don't know why I got so attached,
但我卻不知為何會如此迷戀每一次我們能相處的片刻
It's my responsibility,
And you don't owe nothing to me,
你沒欠我什麼, 因為這是我所該承擔的
But to walk away I have no capacity
但你的離去我卻始終無法理解

[Chorus:]
He walks away,
The sun goes down,
他向著夕陽轉身就走
He takes the day but I'm grown,
他帶走了這些共度的日子,但我卻學到一課
And there's no way, in this blue shape,
自憐自艾是無事於補的
My tears dry on their own,
淚已乾

I don't understand,
Why do I stress A man,
我猜不透為何我要如此看重一個人
When there's so many bigger things at hand,
We could've never had it all,
當有許多浪漫的事圍繞在我們身旁, 我們卻麻木的毫無感受
We had to hit a wall,
So this is inevitable withdrawal,
所以我們感情不得不承擔這無可避免的結局
Even if I stop wanting you,
A Perspective pushes true,
即使我多麼想要你, 這預料中的句點也必然會成真
I'll be some next man's other woman soon,
而我不久後就會變成另一個男人的女人

I shouldn't play myself again,
我不應再玩弄自己
I should just be my own best friend,
我要做我自己最好的朋友
Not fuck myself in the head with stupid men,
而不是胡思亂想著和那個蠢男人亂搞

[Chorus]

So we are history,
Your shadow covers me
我們的感情已成史, 你的身影卻留給我無限感慨
The sky above,
A blaze only that lovers see
在天空中那裡有顆戀人才看得到的烈焰

[Chorus]

I wish I could say no regrets,
And no emotional debts,
我想我已經沒有遺憾或是感情債了
Cause as we kiss goodbye the sun sets
因為當我們在夕陽西下吻別
So we are history,
Your shadow covers me
我們的感情已成史, 你的身影卻留給我無限感慨
The sky above,
A blaze only that lovers see
在天空中那裡有顆戀人才看得到的烈焰

[Chorus]

[x2]
He walks away,
The sun goes down,
他向著夕陽轉身就走
He takes the day but I'm grown,
他帶走了這些共度的日子, 但我卻學到一課
And there's no way, in my deep shape,
自憐自艾是無事於補的
My tears dry
我的眼淚乾了

arrow
arrow

    Justin 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()